Using My Career Story to foster reflective capacity, hope, and narrative change
- giu
- 28
- Posted by Antonio Rossi
- Posted in Formazione e lavoro, Orientamento professionale, Orientamento scolastico
Using My Career Story to foster reflective capacity, hope, and narrative change
Sara Santilli University of Padova, Department of Philosophy, Sociology, Education and Applied Psychology, Padova, Italy
Abstract
My Career Story (MCS) comprises a self-guided autobiographical workbook designed to assist individuals across life’s diverse spectrum to narrate and shape their career stories. We describe the development and use of the MCS and its relevance for all people, including individuals who may be at risk for. Results of a study using the MCS with 20 emerging adults in Northern Italy supported the validity of its use. Specifically, results indicated that individuals shift to more positive, clear, action-oriented language in the stories they tell at the end of the MCS workbook, after constructing their life portraits, as compared with the stories they tell at the opening of the workbook. Also, scores on measures of reflective capacity and hope increased following the MCS intervention. Results of the study further support use of the MCS in career intervention contexts.
Una bussola per l’orientamento
Categorie
Archivi
- settembre 2024
- maggio 2024
- gennaio 2024
- ottobre 2023
- luglio 2023
- giugno 2023
- maggio 2023
- marzo 2023
- febbraio 2023
- gennaio 2023
- dicembre 2022
- novembre 2022
- ottobre 2022
- settembre 2022
- agosto 2022
- luglio 2022
- giugno 2022
- maggio 2022
- aprile 2022
- marzo 2022
- febbraio 2022
- dicembre 2021
- novembre 2021
- ottobre 2021
- settembre 2021
- agosto 2021
- luglio 2021
- marzo 2021
- febbraio 2021
- gennaio 2021
- dicembre 2020
- novembre 2020
- ottobre 2020
- settembre 2020
- luglio 2020
- settembre 2017
- gennaio 2016